چند اصل مهم در مورد برف پاک کن – wiper

چند اصل مهم در مورد برف پاک کن - wiper

چه زمانی باید برف پاک کن‌های شیشه خودرو را تعویض کنید؟

به طور کلی، برف پاک کن‌ها یک سال عمر مفید دارند. البته این مدت استفاده بسته به استفاده ای که از آنها می‌کنید و شرایط آب و هوایی که با آن مواجه می‌شوند می‌تواند متفاوت باشد. در ادامه لیستی از رایج‌ترین علائمی‌که به شما می‌گوید که چه عضوی از سیستم برف‌پاک‌کن خودروی شما باید بررسی شود، آمده است:

•    حالت‌های خاصی از برف‌پاک‌کن‌ شما کار نمی‌کند.( موتور برف‌پاک‌کن‌ – رله تایمر برف‌پاک‌کن‌)
•    برف‌پاک‌کن‌ شیشه شما دیگر کار نمی‌کنند اما همچنان صدای موتور را شنیده می‌شود. (بازویی برف‌پاک‌کن‌ – موتور برف‌پاک‌کن‌)
•    بازوهای برف‌پاک‌کن‌ شما کندتر از حد معمول هستند. (موتور برف‌پاک‌کن‌ – دسته سیم مربوطه)
•    شیشه جلوی شما بعد از روشن کردن برف پاک کن‌ها مثل همیشه تمیز نیست. (تیغه برف‌پاک‌کن‌ – بازویی برف‌پاک‌کن‌)
•    تیغه برف‌پاک‌کن‌ های شیشه جلو شما نو هستند اما بدرستی پاک نمی‌کنند. ( بازویی برف‌پاک‌کن‌ – عدم کیفیت تیغه‌ها)

اگر متوجه هر یک از این علائم شدید، به شما توصیه می‌کنیم که به تعمیرگاه مجاز بروید تا برف‌پاک‌کن‌ خودرو را بررسی کنند. تعمیرکار می‌تواند دقیقاً به شما بگوید که مشکل از کجاست و در صورت لزوم تیغه‌های برف پاک کن را تعویض می‌کند.
اگر تیغه‌های برف پاک کن فرسوده رگه‌هایی روی شیشه جلو می‌گذارند یا آب را به خوبی حذف نمی‌کنند تعویض آن‌ها توسط خودتان بسیار آسان است و نیازی به رفتن به نمایندگی ندارید.

چرا برف پاک کن‌های شیشه جلوی من جیرجیر می‌کنند؟

دو دلیل اصلی برای ایجاد صدای برف پاک کن شیشه جلو وجود دارد. این می‌تواند به این دلیل باشد که برف پاک کن‌های شیشه جلو شما بیش از حد شیشه جلوی شما را لمس می‌کنند یا سطح مایع شیشه‌شوی خیلی پایین است. برف پاک کن‌هایی که با آب جیر می‌کشند یا خط می‌کشند نیز از علائم فرسوده یا خم شدن تیغه برف پاک کن دارند.
در صورت صدای جیر جیر برف‌پاک‌کن‌، با تمیز کردن تیغه‌ها و شیشه جلو با یک پارچه و آب صابون شروع کنید. سطح مایع شیشه‌شوی را بررسی کنید و در صورت لزوم آن را شارژ کنید. مخزن با بلند کردن کاپوت (درب موتور) به راحتی قابل دسترس است. مایع شیشه شوی را با رنگ آبی آن تشخیص خواهید داد.
همچنین می‌توانید موقعیت تیغه‌های برف پاک کن را بررسی کنید. اطمینان حاصل کنید که بازو خم نشده است، که می‌تواند باعث صدای جیر جیر برف پاک کن شود. در نهایت وضعیت لاستیک برف پاک کن را بررسی کنید. لاستیک بیش از حد سفت می‌تواند باعث جیرجیر برف پاک کن‌ها شود که البته محصولاتی برای نرم کردن آن وجود دارد.

برف پاک کن شیشه جلو را از کجا بخریم؟

اگر بخواهید خودتان آنها را عوض کنید، به راحتی می‌توانید برف پاک کن‌های جدید را از شرکت پاک پیک بصورت حضوری از فروشگاه های مجاز یا خرید آنلاین از فروشگاه اینترنتی شرکت پاک پیک  تهیه کنید.

بهترین برند برای تیغه برف پاک کن

برندهای بسیاری از برف پاک کن‌ها وجود دارد که برای مثال و برای تیغه برف پاک کن پژو 405 یا تیغه برف پاک کن 206 پاک پیک (تیغه برف‌پاک‌کن‌ فابریک کارخانه) از جمله آنها هستند.

قیمت برف پاک کن ؟

قیمت برف پاک کن به برند و مدلی که انتخاب می‌کنید و همچنین به نوع برف پاک کن و محل خرید آن بستگی دارد. در انتخاب مدل مناسب برای وسیله نقلیه خود دقت کنید

مدیریت
ارسال دیدگاه